معرفی کتاب

کتاب ها و رمان هایی که حال آدم را خوب میکنند را بشناس

رمان خواندن با حال خوب

مطالعه کردن و کتاب خواندن یکی از حس های لذت بخش و متفاوتی است که در زمان های مختلف زندگی میتوان به آن مشغول بود. طبق تحقیقات انجام شده کتابخوانی علاوه براینکه یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا است به ‌خودی‌خود باعث تغییر حال و احوال شما می‌شود؛ زیرا هم سرگرم‌کننده و هم آموزنده است. کتاب همانند یک فیلم می‌تواند شما را غمگین کند و یا حتی باعث خنده های از ته دل شما شود؛ و یا یک کتاب می‌تواند باعث ترس و وحشت شما شود یا چنان حس آرامشی در شما ایجاد گند که برای مدتی حال خوب در وجود شما در جریان باشد. افراد کتاب‌ها را به ظاهر نوشته های ساده می‌بینند اما کتاب‌ها دارای قدرت خارق‌العاده هستند؛ کتاب همچون یک دوست خوب همیشه می‌تواند کنار شما باشد. شما با کتاب هایتان می‌توانید بخندید و یا حتی گریه کنید. کتاب‌هایتان در تمام لحظات زندگی می‌توانند کنار شما باشند. شما با انتخاب کتاب هایی که داستان های مثبت را شرح می‌دهند می توانید حال خودتان را خوب کنید. مطالعه کتاب های حال خوب کن از قوه تخیل شما استفاده می‌کند و شما را با اتفاقات خوب و مثبتی که در طول داستان می‌افتد همراه می‌کند؛ در نتیجه باعث کاهش استرس و تزریق حال خوب به شما می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین رمان هایی که حال آدم را خوب میکنند میپردازیم.

رمان هایی که حال آدم را خوب میکنند

در ادامه به معرفی چند کتاب می‌پردازیم که می‌توانید با مطالعه این کتاب ها برای لحظاتی وارد دنیای متفاوتی شوید. کتاب های معرفی شده از پرفروش ترین کتاب‌های بازار هستند که شما با خواندن این کتاب‌ها در طول داستان می‌توانید عشق را تجربه کنید از سر شوق گریه کنید و لبخند های عمیقی را بر روی لب هایتان نقش می‌بندد.

کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو به فرانسوی Le Petit Prince داستانی از آثار آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد. این کتاب  تا به الان به بیش از ۲۸۰ زبان و گویش های مختلف ترجمه شده است و تا امروز بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از این کتاب در سرتاسر دنیا به فروش رفته است؛ که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو با عنوان هایی مثل خوانده شده‌ترین و ترجمه شده‌ترین کتاب فرانسوی‌زبان جهان یاد می‌شود و همچنین به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده‌ است. از این کتاب به‌طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

داستان از جایی شروع می‌شود که خلبانی بی‌نام پس از سقوط اضطراری در یک کویر، با پسرکی به نام شازده که از سیارکی به نام ب ۶۱۲ آمده است، آشنا می‌شود. شازده برای اکتشافات سیارات دیگر و یافتن حقیقت، راهی یک سفر طولانی می‌شود و در طول داستان، ماجرای سفر خود را برای خلبان بازگو می‌کند؛ از آدم‌ بزرگ‌های عجیبی که با آن‌ها روبه‌رو شده شروع می‌کند و تا ماجرای گل سرخی که معشوقه‌ی او در این ماجرا است. در نهایت داستان شازده کوچولو تصمیم می‌گیرد به سیارک خود نزد گل سرخ بازگردد، زیرا زمین را جای آدم‌های عجیب و جای آدم بزرگ‌ها می‌داند.

اگر مطالعه کتاب شازده کوچولو برای شما سرگرم کننده بود لیستی از کتاب هایی که دارای داستانی مشابه با شازده کوچولو هستند برای شما آماده شده است:

  • بازگشت شازده‌ پسر – الخاندرو گیلرمو روئمز
  • پسرک، موش کور، روباه و اسب – چارلی مکسی
  • کاندید ساده دل – فرانسوا ولتر
  • سه‌شنبه‌ها با موری – میچ البوم
  • کیمیاگر – پائولو کوئیلیو

از دست ندهید: کتاب هایی که حال آدم را خوب میکنند

کتاب ملت عشق

کتاب بعدی در لیست رمان هایی که حال آدم را خوب میکنند کتاب ملت عشق است. ملت عشق (چهل قانون عشق)، اثر شگفت‌انگیز الیف شافاک، رمانی فلسفی، عاشقانه و عرفانی در مورد مولانا و شمس است که مفهومی بسیار عمیق و ماندگاری را بیان می‌کند. خواندن این رمان بی‌تردید به همه‌ی ما می‌تواند کمک ‌کند که به خودمان، به دیگران و جهانی که از هر سو ما را در خود محاصره کرده است، عمیق‌تر نگاه کنیم و در نتیجه زیباتر و بهتر از قبل زندگی کنیم و از روزگاری که سپری می‌کنیم لذت ببریم.

داستان ملت عشق در دو خط زمانی اتفاق می‌افتد. ابتدا در قرن هفتم هجری در قونیه دنبال می‌شود؛ زمانی که مولانا به‌عنوان یک عالم بزرگ در شهر قونیه میان مردم شناخته شده است و زیست می‌کند و مردم و حاکم شهر برای او احترام بسیار زیادی قائل بودند. از طرفی شمس در آغاز چهل سالگی درگیر این احساس می‌شود که به زودی از مردم و این دنیا قرار است خداحافظی کند. او تصمیم می‌گیرد که از چهل قانون عشقی که در زندگانی خود تجربه کرده برای کسی بگوید. دیدار میان صوفی و عالم و ماجراهایی که در این میان اتفاق می‌افتد خواننده را تا آخر داستان درگیر خود می‌کند. دومین روایت داستان در قرن چهارده به بعد دربوستون آمریکا اتفاق می‌افتد. زمانی که اللا روبینشتاین در آستانه‌ی چهل سالگی است و به تازگی ویراستاری کتابی را قبول کرده است. اللا درگیر نوعی رخوت و روزمرگی است و زندگیش از جنبه‌های متفاوت با مشکلاتی روبرو شده است اما این کتاب که «چهل قانون عشق» نام دارد و در واقع همان ماجرای دیدار شمس و مولاناست، به شدت زندگی او را تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

خواندن این کتاب ها برای علاقه مندان ملت عشق پیشنهاد می‌شود:

  • الف – پائولو کوئیلو
  • یازده دقیقه – پائولو کوئیلو
  • هزار خورشید تابان – خالد حسینی
  • کیمیاگر – پائولو کوئیلو
  • منو استادم – الیف شافاک
  • صد سال تنهایی – گابریل گارسیا مارکز
  • ساقه بامبو – سعود السنعوسی
  • بریدا – پائولو کوئیلو
  • کافکا در کرانه – هاروکی موراکامی
  • حرامزاده‌ی استانبول – الیف شافاک

کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه شب داستانی از مت هیگ است که شما را به این فکر می‌اندازد که اگر زندگی دیگری را تجربه می‌کردید چه روزگاری داشتید. در دو راهی های زندگی با نتخاب راه مقابل چه اتفاقی برایتان می‌افتاد. همه‌ی ما در برهه‌ای از زندگی با کلمه اگر مواجه شده‌ایم. اگر انتخاب‌های دیگری داشتیم، اگر زندگی دیگری داشتیم، اگر اتفاقات شکل دیگری رقم می‌خوردند و اگر و اگر و اگر… کتابخانه‌ نیمه‌شب اثری در مورد تحقق همین اگرهاست؛ رمانی خواندنی به قلم مت هیگ که به رویای دور و مشترک انسان‌ها، یعنی تجربه‌ی شکل‌ها و مسیرهای دیگر زندگی می‌پردازد.

کتابخانه نیمه شب داستان دختری را روایت می‌کند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما با ورود به یک کتابخانۀ جادویی نگاهش به زندگی تغییر می‌کند.

لیست پیشنهادی از کتاب هایی با داستان مشترک با کتاب خانه نیمه شب

  • پیش از آنکه قهوه ات سرد شود – توشیکازو کاواگوچی
  • شاید عروس دریایی – آلی بنجامین
  • معجزه های خواربارفروشی نامیا – کیگو هیگاشینو
  • چگونه زمان را متوقف کنیم؟ – مت هیگ
  • آن‌جا که جنگل و ستاره‌ها به هم می‌رسند – گلندی وندرا
  • فرار به غرب – محسن حمید
  • انا در چرخش زمان – مارگارت مونتی‌مور
  • بازگشت – بلیک کراوچ

کتاب مغازه خودکشی

مغازه‌ی خودکشی – ژان تولی یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین آثار فانتزی سیاه است. این کتاب کوتاه نیز یکی از آن رمان هایی که حال آدم را خوب میکنند است. با خواندن این کتاب شما متوجه می‌شوید که چگونه باید از شکست‌ها درس گرفت و از آن‌ها پلی به سمت موفقیت ساخت. در سراسر کتاب مغازه‌ی خودکشی می‌توان حضور مرگ را احساس کرد، ژان تولی با اینکه در تلاش است تا امید به زندگی را در خواننده ایجاد کند، در مقابل جنگی نمادین و سرشار از شوخی‌های ظریف را خلق کرده که در پایان کتاب شما را شگفت‌زده می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب، هجوی تمام‌عیار در مورد مرگ و امید است. در سرزمینی دور، اکثر منابع طبیعی توسط انسان‌ها نابود شده‌اند. هوا بسیار آلوده است و دیگر گُلی نمی‌روید. کسی در این سرزمین نمی‌خندد و شادی از عجیب‌ترین چیزها به شمار می‌آید. خودکشی کردن در این سرزمین بسیار رایج است زیرا مردمش دلیلی برای زنده ماندن ندارند. اما ناگهان با ورود شخص جدیدی به داستان اتفاقات جدیدی رقم می‌خورد.

برای تهیه کتاب ها می‌توانید به مراکز سطح شهر مراجعه کنید و یا از سایت های متفاوت نسخه دیجیتالی و یا چاپی را تهیه کنید.

پیشنهاد ما برای خرید کتاب ها: سایت کتاب رنگی

در پایان تیم روان نویس امید دارد که شما با خواندن کتاب های معرفی شده بتوانید چراغی در مسیرتان روشن کنید و روزگارتان را سرشار از امید کنید و پله های موفقیت را طی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *