معرفی کتاب

معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب های تقویت حافظه

مطالعه کتاب و تقویت حافظه

در زندگی امروزه برخورداری از حافظه قوی یک مزیت به حساب می‌آید. چرا که با یک سرچ ساده در گوگل می توان به اطلاعات گسترده‌ای دسترسی داشت؛ اما آیا در یک بحث علمی و یا مناظره، همواره می توان از موتور های جستجو استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال اهمیت داشتن حافظه خوب را برای ما روشن می‌کند. برای برخورداری از این مزیت، روش های مختلفی وجود دارد. از آن جایی که حافظه همانند یک ماهیچه عمل می کند، طبیعی است که افراد به دنبال شیوه هایی برای تقویت آن باشند؛ زیرا هر مقدار که ماهیچه تمرین و تکرار داشته باشد، به تناسب و قدرت بالاتری می رسد. برای جلوگیری از تحلیل حافظه هم نیاز به تحرک و ورزش مغز داریم. آلزایمر، فراموشی و حافظه ضعیف از جمله مواردی هستند که افراد را به جست‌وجو برای هرچه بهتر شدن و به خاطر سپردن وقایع ترغیب می‌کنند. در این مقاله با معرفی ۱۰ کتاب تقویت حافظه سعی می‌کنیم پیشنهادات جذابی را به شما که به کتاب علاقه دارید ارائه کنیم. پس بی‌درنگ به سراغ بهترین کتاب های تقویت حافظه می‌رویم.

کتاب مغز من در گذر زمان؛ چگونه توانمندی مغز خود را در گذر زمان حفظ و تقویت کنیم؟

کتاب تقویت حافظه

این کتاب در پاسخ به سوال مطرح شده در زیرعنوان، به دنبال شناساندن چگونگی عملکرد مغز و برنامه‌ریزی برای تقویت توانایی های آن است. در اصل، کسب آگاهی از این توانمندی ها کلید دستیابی به یک ذهن توانمند است.

چه کسانی کتاب مغز من در گذر زمان را بخوانند؟

مطالعه این کتاب برای تمامی افرادی که مغز و توانایی اش برای آنها جالب است لذت بخش خواهد بود.

کتاب باشگاه مغز

کتاب تقویت حافظه

این کتاب همانند یک روتین ورزشی همواره در کنار شماست. تمرینات کاربردی و نکات آموزشی در این کتاب به شما کمک می‌کند که در ۱۶ جلسه، توانایی ۷ بخش شناختی مغزتان را ارتقا دهید. این ۷ بخش شامل مهارت های کلامی، توجه، حافظه، مهارت های ریاضی، حل مسئله و استدلال، توانایی بصری، شناسایی چهره و عواطف است. با مطالعه این کتاب شما به صورت خودجوش در یک برنامه تقویت ذهن و حافظه شرکت خواهید کرد.

چه کسانی کتاب باشگاه مغز را بخوانند؟

هدف شما آشنایی هرچه بهتر با چگونگی کارکرد مغز است؟ به دنبال ارتقای عملکردی ذهنتان هستید؟ این کتاب قطعا برای شما مناسب است.

اگر اهل مطالعه هستید، مقاله معرفی کتاب هایی که حال آدم را خوب میکنند را نیز از دست ندهید.

کتاب تنبل باش و ۲۱ باش

کتاب تقویت حافظه

۲۰ همیشه نشانه‌ی بالاترین سطح و عالی ترین نمره برای ما است اما وعده این کتاب به شما ۲۱ شدن است. مجتبی عزیزان دانش خود را با نگارش این کتاب با شما شریک خواهد شد. تنبل باش و ۲۱ باش با تمریناتی که به شما می‌دهد، در صدد تقویت حافظه و یادگیری شیوه درست مطالعه است. در نتیجه زمان طلایی خود را حفظ می کنید، یادداشت برداری سازنده خواهید داشت و از درک بهتری از مطالب برخوردار می‌شوید.

چه کسانی تنبل باش و ۲۱ باش را بخوانند؟

با توضیحاتی که از محتوای کتاب دادیم مشخص می‌شود که اگر به دنبال ارتقای دانش و مهارت های کاربردی هستید، با هر سن و وضعیت کسب و کاری که داشته باشید، این کتاب برای شما است.

مقاله تقویت حافظه کوتاه مدت را نیز مطالعه کنید.

کتاب قدم زدن روی ماه با انیشتین (Moonwalking with Einstein)

کتاب تقویت حافظه

چطور یک خبرنگار معمولی توانایی دستیابی به مقام نخست مسابقه ذهن برتر آمریکا را داشته است؟ چه راهکار هایی را برای رسیدن به این نتیجه به کار گرفته است؟ بهترین راهکار چیست؟

جاشوا فوئر با روایتی از جنس واقعیت شما را با خبرنگاری همراه می‌کند که در صدد تربیت و تقویت ذهنش برای داشتن حافظه ای بهتر است. فوئر با ترسیم تلاش های این خبرنگار، خواننده را به رصد راهکارهای او وا می دارد. در این کتاب همراه با داستان خبرنگار، استدلال ها و نظریه های اندیشمندان هم به شما ارائه می‌شود تا بتوانید بهترین راه حل را دریابید. این کتاب به بیان نیویورک تایمز یکی از بهترین ها در حوزه خودش است و در لیست پرفروش ترین های آمازون به چشم می‌خورد.

چه کسانی کتاب قدم زدن روی ماه با انیشتین را بخوانند؟

اگر به کسب و کارتان بسیار اهمیت می‌دهید و یا به حوزه موفقیت در زندگی علاقمند هستید، این کتاب را به لیست خود اضافه کنید.

کتاب حافظه نامحدود (Unlimited memory)

کتاب تقویت حافظه

کوین هورسلی، نویسنده کتاب، با جمع آوری مجموعه‌ای از مهارت های کاربردی در تقویت حافظه، به دنبال یاری شما برای یادگیری هر چه بیشتر و معرفی راه و روش ذهن های برتر است. در این کتاب شما می‌آموزید چگونه حافظه خود را پرورش دهید و بتوانید مشکلاتتان در به خاطر سپردن و به یاد آوردن را پشت سر بگذارید.

چه کسانی کتاب حافظه نامحدود را بخوانند؟

در صورتی که داشتن حافظه قوی برای شما دغدغه است، این کتاب همان چیزی است که نیاز دارید. اگر از جمله افرادی هستید که کار یا شرایطتان ایجاب می‌کند که داده های بسیاری را به خاطر بسپارید، کوین هورسلی با این کتاب می تواند کمک حال شما در مسیر تقویت حافظه باشد.

کتاب شیوه های تقویت حافظه (Ways to sharpen your memory)

کتاب تقویت حافظه

فرضیه جیم دین در کتاب شیوه‌های تقویت حافظه بر این پایه بنا شده که حافظه ضعیف برگرفته از عادات نامناسب افراد، عدم دقت و متمرکز نبودن است. پس برای رسیدن به عملکرد ذهنی دلخواه، باید عادات نامناسب را تغییر داد. این کتاب به شرح ۳ نوع حافظه می‌پردازد و تمرینات کابردی روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمکشان روی قدرت حافظه خود کار کنید.

چه کسانی کتاب شیوه های تقویت حافظه را بخوانند؟

ترجمه روان، تعداد صفحات کم و تمرینات روزانه مشخصه های این کتاب است. اگر به دنبال کتابی مختصر و کاربردی می گردید مطالعه این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

کتاب مغز خود را زنده نگه دارید  (keep your brain alive)

کتاب تقویت حافظه

با پیشرفت علم و آگاهی از تاثیرات دانش عصب شناسی، می‌توان از بخشی مشکلات ذهنی و عصبی تا حدی پیشگیری کرد. نویسندگان با این هدف به نگارش این کتاب پرداخته اند که با ارائه‌ی تمریناتی ویژه از آلزایمر جلوگیری کرده و به تقویت حافظه شما کمک کنند. برای این که خوانندگان کتاب بتوانند سلامت مغزشان را ارتقا دهند، ۸۳ تمرین نوروبیک در این کتاب گردآوری شده است. تمرینات نوروبیک بخش‌های مختلفی از مغز را درگیر می‌کند و باعث ایجاد مسیرهای جدید عصبی در مغز می‌شود.

چه کسانی کتاب مغز خود را زنده نگه دارید را بخوانند؟

اگر دوست دارید کتابی در اختیار داشته باشید که به صورت جزئی و کاملا علمی، به دانش شما بیافزاید، بدانید که لارنس کتس و منینگ روبین این کتاب را برای شما نوشته اند.

ترجمه همه کتاب هایی که معرفی شد در دسترس است. نویسندگان سه کتاب اول یعنی کتاب های مغز من در گذر زمان، باشگاه مغز، تنبل باش و ۲۱ باش ایرانی هستند. اما اگر به مطالعه کتاب های زبان اصلی علاقمند هستید، در ادامه سه پیشنهاد هم برای شما داریم.

مقاله تکنیک های افزایش تمرکز را هم مطالعه کنید.

کتاب به خاطر بسپار (Remember it)

نویسنده: نلسون دلیس

کتاب تقویت حافظه

دلیس در این کتاب می‌خواهد با جست‌وجویی سرگرم کننده تصویر مشخصی از عملکرد درونی مغز به شما ارائه دهد و یک سری تکنیک های رقابتی به شما می‌آموزد تا انتظاری که از کارکرد حافظه خود دارید برآورده شود.

کتاب نجات حافظه (Memory rescue)

نویسنده: دنیل جی. امن

کتاب تقویت حافظه

 

در این کتاب، دکتر امن به شما می‌آموزید که رژیم غذایی سالم، ورزش، مدیتشن و تمرینات معنوی و ذهنی تا چه حد می‌تواند حافظه‌تان را تقویت کند و از آلزایمر که به یکی از معضلات سلامت در جامعه‌ی مدرن تبدیل شده، جلوگیری کند.

کتاب تقویت حافظه (Memory Improvement: How To Improve Your Memory In Just 30 Days)

نویسنده: ران وایت

کتاب تقویت حافظه

ران وایت در کتابش فرض را بر این گذاشته که مشکل ما از حافظه نیست؛ بلکه مشکل بازیابی اطلاعات ذخیره شده در مغز است. در صورتی که تلاش کنید تغییرات سازنده‌ای در این سیستم بازیابی ایجاد کنید، ظرفیت حافظه شما به ۲ الی ۳ برابر افزایش می‌یابد . در نتیجه، درک بهتری از تکنیک های آموزشی خواهید داشت و با حافظه‌تان گلاویز نخواهید شد.

دلایل نیاز به تقویت حافظه

ضعف حافظه یا فراموشی ممکن است بر اثر شرایط خاص روانی یا فیزیکی حاصل شود. گاهی برخی از مداخلات پزشکی از جمله برخی دارو ها می‌توانند علائم فراموشی را در فرد ایجاد کنند. اگر این وضعیت در روزمره باعث مشکل شود، نیاز به اجرای روش‌های تقویت حافظه بیش از پیش احساس می‌شود.

در این مطلب می‌توانید دلایل ضعیف شدن حافظه و زمان اقدام جدی برای جلوگیری از آسیب را مطالعه کنید.

 

هدف ما در این مقاله، معرفی ۱۰ کتاب تقویت حافظه به شما بود. سعی کردیم تنوع کتاب ها به گونه‌ای پیشنهاد شود که پاسخ گوی نیازهای شما باشد. کتاب‌ های بسیاری در این حوزه نگارش شده و به چاپ رسیده اما با توجه به سلیقه‌ای که از خود سراغ دارید، به مطالعه و جست‌وجو بپردازید. در صورتی که تجربه مطالعه کتاب های تقویت حافظه را دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *