پژوهش در روانشناسی

این سایت های مقالات روانشناسی انگلیسی رو از دست نده!

سایت مقاله انگلیسی روانشناسی

دسترسی داشتن به منابع به‌روز و دست اول علمی دغدغه‌ی خیلی از کسانی است که یا علاقه‌مند به علم‌اند و یا در مشاغل مربوط به حوزه‌ی علمی خاصی فعالیت می‌کنند. موضوعات مرتبط با سلامت روان یکی از پر جست‌وجوترین این حوزه‌هاست. در این مقاله، به معرفی معتبرترین سایت‌ها برای مقالات انگلیسی در حوزه‌ی روانشناسی خواهیم پرداخت.

چرا باید مقالات انگلیسی بخوانیم؟

با وجود سایت‌های ایرانی که در حوزه‌های مختلف، محتوای مفید و به‌روز تولید و منتشر می‌کنند، شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید مقالات را به زبانی دیگر بخوانیم؟ درست است که  این کار سختی‌ها و مشکلاتی دارد که ممکن است باعث شود از انجامش دوری کنیم، اما خوبی‌هایی هم دارد.

چه ما با پذیرش این واقعیت راحت باشیم و چه نباشیم، امروزه علم تولید شده در جهان به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. با این‌که منابع خوب فارسی زبان، این روزها بسیار سریع و راحت این اطلاعات جدید را در اختیار ما می‌گذارند، وجود واسطه‌ی زبانی در عمل، از سرعت کار می‌کاهد. این مسئله حتی ممکن است در مواردی انتقال مفاهیم را هم با مشکل روبه‌رو کند. خوب است که با ارتقای سطح مهارت خود در زبان انگلیسی و با شناخت منابع معتبر و قابل استناد، بتوانیم به راحتی از منابع خارجی هم استفاده کنیم و از آن‌ها غافل نشویم. پس به معرفی بهترین سایت های مقالات روانشناسی انگلیسی میپردازیم.

مقاله بازار کار روانشناسی برای خانم ها را نیز از دست ندهید.

۸ سایت‌ معتبر مقالات روانشناسی انگلیسی

۱-Psych Central

وبسایت سایک‌ سنترال یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌اعتمادترین منابع برای مقالات و راهکارهای روانشناسی است. سایک سنترال مطالب علمی را در رابطه با سلامت روان و مشکلات آن منتشر می‌کند و در مرحله به مرحله‌ی مسیر آگاهی و بهبود، با مخاطبانش همراه می‌شود.

۲-Psychology Today

سایکولوژی تودی یک منبع قابل اعتماد، معتبر و کاربردی برای مخاطب عمومی حوزه‌ی روانشناسی است. مطالب و مقالات این سایت توسط متخصصان حوزه‌ی روانشناسی تهیه می‌شود اما با زبانی ساده و قابل فهم ارائه می‌شود تا تمام افراد با هر پیش زمینه‌ای بتوانند از آن‌ها نهایت استفاده را بکنند.

۳-WellDoing

سایت ول دویینگ محلی برای دریافت مشاوره و ارتباط با درمان‌گران است. محتواها و مقالات این وبسایت، کاملا کاربردی‌اند و به شکل آنلاین برای مخاطبان خود دسترس‌اند. هدف این مجموعه، ارتقای سطح آگاهی و بهبود عملی وضعیت سلامت روان برای عموم جامعه است.

۴-PsyBlog

سای بلاگ در سایت خود به انتشار مطالب علمی در مورد کارکرد ذهن، یادگیری، سلامت روان، عادت‌ها و موضوعاتی از این قبیل می‌پردازد. مطالب کاربردی این وبسایت در مدت حدودا دو دهه‌ای که از فعالیتش می‌گذرد، میلیون‌ها مخاطب در سراسر دنیا پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی روانشناسی

۵-Simply Psychology

سیمپلی سایکولوژی یک وبسایت آموزشی است که محتواهایی را در قالب مقاله، ویدیو و عکس تولید می‌کند. تلاش این تیم بر این است که مفاهیم و موضوعات پیچیده و تخصصی روانشناسی را به زبان ساده در دسترس عموم مردم قرار دهد؛ موضوعاتی از قبیل روش‌ها و نظریات علمی در روانشناسی، روابط و سلامت روان.

۶-VeryWell Mind

محتوای وبسایت وری ول مایند شامل سلامت روان، مشکلات آن و راهنمایی‌ها و تکنیک‌هایی برای مقابله با این مشکلات می‌شود. ویژگی خاص وری ول مایند، زبانی دلسوزانه و صمیمی است که در ارتباط با مخاطبانش استفاده می‌کند. متخصصان فعال در این تیم بر کیفیت و صحت اطلاعات منتشر شده در این سایت نظارت می‌کنند و این باعث می‌شود که مقالات و محتواها در عین سادگی، علمی و قابل اعتماد باشند.

۷-Scientific American Mind

ساینتیفیک امریکن مایند رسانه‌ای معتبر در زمینه‌ی علوم شناختی، کارکرد مغز، رفتار انسان و سلامت روان است. مقالات و مطالب این مجله‌ی آنلاین، تحلیلی از جدیدترین پژوهش‌های علمی انجام شده در این حوزه‌هاست که توسط متخصصان علمی و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای آماده و منتشر می‌شوند تا در دسترس عموم مردم قرار گیرند.

۸-Research Digest

ریسرچ دایجست توسط جامعه‌ی روانشناسی بریتانیا عرضه شده و رسانه‌ای آنلاین در زمینه‌ی روانشناسی و موضوعات مرتبط با سلامت روان است. ریسرچ دایجست با نگاهی انتقادی مقالات و پژوهش‌های انجام شده در این حوزه را مورد بررسی قرار می‌دهد و با قالبی جذاب و خواندنی آن مطالب را به مخاطب خود انتقال می‌دهد.

در این مطلب به معرفی ۸ سایت معتبر برای مقالات روانشناسی به زبان انگلیسی پرداختیم. شناختن و مطالعه‌ی این رسانه‌های خارجی ممکن است گاهی دشوار باشد اما می‌تواند اطلاعات کاربردی و دست اولی را به ما بدهد که برایمان مفید خواهد بود. از همراهی شما متشکریم و خوشحال می‌شویم اگر وبسایت‌های معتبر دیگری هم برای دسترسی به مقالات روانشناسی به زبان انگلیسی می‌شناسید، در کامنت به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *