پژوهش در روانشناسی

این ۱۰ سایت معتبر برای مقالات روانشناسی رو بشناس

سایت های مقالات روانشناسی

گاهی ممکن است در طول روز و طی ارتباطاتمان با دیگران اتفاقاتی رخ دهد یا موقعیت‌هایی پیش بیاید که فکر ما را به خود مشغول کند. در این زمان‌ها ممکن است فکر کنیم که اگر اطلاعاتمات در زمینه‌ی روانشناسی بیشتر بود، می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و شرایط را مدیریت کنیم. خب، شاید نتوانیم در کوتاه‌مدت آگاهی و دانش خود را در مورد مفاهیم و مباحث علم روانشناسی ارتقا دهیم، اما منابعی هستند که می‌توانیم با مراجعه به آن‌ها و کمک گرفتن از مطالبشان، سطح اطلاعات و مهارت‌های مدیریتی خود را افزایش دهیم. در این مقاله، با معرفی بهترین سایت‌ها برای مقالات روانشناسی با شما همراه خواهیم شد.

سایت‌های معتبر فارسی برای دسترسی به مقالات روانشناسی

وبسایت‌های ایرانی زیادی هستند که در حوزه‌‌های مختلف روانشناسی مانند مهارت‌ها، تست‌، اختلالات و موفقیت محتوای باکیفیت تولید می‌کنند و مخاطبان خاص خود را هم دارند. تعدادی از آن‌ها را در ادامه‌ی این بخش باهم خواهیم دید.

جعبه ابزار ذهنی

جعبه ابزار ذهنی همان‌طور که از نامش هم مشخص است، بانک اطلاعاتی جامعی از مهارت‌های مختلف و دانشی کاربردی است که بر اساس رویکردهای علمی طراحی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته. طبق معرفی موجود در سایت جعبه ابزار ذهنی، آن‌ها با شعار علم، مثبت‌اندیشی و مهارت کار خود را شروع کرده‌اند و با ارائه‌ی مطالب آموزشی و آزمون‌های متعدد همچنان در مسیر هدف خود که یادگیری مهارت‌های شناختی برای همه است، پیش می‌روند.

سایکومتریست

هدف از تاسیس این وبسایت، طبق آنچه که در بخش درباره‌ی ما در سایت سایکومتریست گفته شده، تسریع و سهولت در دسترسی به نتایج آزمون‌های روانشناسی و ارائه‌ی مقالات علمی برای ترویج علم روانشناسی و تسهیل دسترسی مخاطبان به اطلاعات علمی در این حوزه است.

میگنا

میگنا یک پایگاه خبری در حوزه‌ی سلامت روان است و مخاطبان آن دانشجویان و خانواده‌ها هستند. این رسانه‌ی آنلاین با ایجاد کردن فضایی تخصصی و امن، می‌تواند پاسخگوی سوالات مختلف افراد باشد و با آگاهی‌بخشی در رابطه با مسائل مختلف حوزه‌ی روانشناسی، همراه و یاری‌بخش طیف وسیعی از جامعه‌ی فارسی زبان باشد.

جامعه سلامت

جامعه سلامت خود را پایگاهی برای اطلاعات مورد نیاز مخاطبانش در رابطه با سلامت روحی و جسمی معرفی می‌کند. مقالات و محتواهای این وبسایت، از منابع معتبری گردآوری شده و یا به‌طور دست اول با هدف افزایش سطح آگاهی و سلامت جامعه‌ی مخاطبانش تولید می‌شوند.

متمم

طبق تعریفی که در این وبسایت موجود است، متمم یک مجموعه‌ی فرهنگی است که با هدف ارائه‌ی فضایی برای یادگیری و مطالعه‌ی شازمان‌یافته و منسجم ایجاد شده. این وبسایت محتواهای آموزشی فراوانی با موضوعات کسب و کار، مهارت‌های نرم، مطالب روانشناسی وتوسعه‌ی فردی را در بر می‌گیرد که همگی برای کاربرانش در دسترس‌ و قابل استفاده‌اند.

وبسایت‌های تخصصی روان‌سنجی

ای‌سنج و ایکشو

دو وبسایت بسیار معتبر و مطرح در حوزه‌ی روان‌سنجی‌اند. همان‌طور که از مفهوم عبارت روان‌سنجی مشخص است، تمرکز این دو وبسایت بیشتر بر روی ارائه‌ی تست‌ها و آزمون‌های روانشناسی است و نه ارائه‌ی مقالات و اخبار. اما مقالات کوتاهی که توضیحاتی را در مورد تست‌های مختلف ارائه می‌کند، در این سایت‌ها موجود است که می‌تواند اطلاعاتی را که نیاز دارید بدانید، به شما انتقال دهد.

سیویلیکا

این سایت منبعی از مقالات علمی است که میتوانید از مقالات آن به عنوان منبع علمی معتبر در مقالات و پایان نامه های خوداستفاده کنید. استفاده از بسیاری از مقالات این سایت هزینه دارد و با خرید اعتبار در سایت میتوانید مقالات علمی آن را دانلود کنید.

اگر در حال نوشتن پایان نامه هستید پس مقاله نحوه نوشتن پایان نامه کارشناسی روانشناسی را نیز مطالعه کنید.

sid

سایت sid نیز یکی دیگر از سایت های معتبر مقالات روانشناسی است که میتوانید مقالات علمی بسیاری را در آن پیدا  و به رایگان دانلود کنید.

سایت‌‌های خارجی محبوب و معتبر برای مقالات عمومی روانشناسی

بد نیست چند سایت انگلیسی زبان را هم به شما معرفی کنیم که در حوزه‌ی روانشناسی فعالیت می‌کنند. این وبسایت‌ها مطالب مفید و به روزی را به شکل ساده و مختصر در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهند و سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

Psychology Today

سایکولوژی تودی را می‌توان بزرگ‌ترین منبع آنلاین مقالات و مطالب مرتبط با روانشناسی و سلامت روان دانست. در این سایت افراد علاوه‌بر استفاده از مطالب آنلاین، می‌‌توانند به مجله‌ی اختصاصی سایکولوژی تودی، روانشناسان متخصص و خدمات روان‌درمانی دسترسی پیدا کنند.

Simply Psychology

وبسایت سیمپلی سایکولوژی هدف خود را در ارائه‌ی مقالات و مطالب علمی و معتبر به زبان ساده و مناسب برای افراد غیرمتخصص می‌بیند. با میلیون‌ها مخاطب و بازدیدکننده از سراسر دنیا، می‌توان گفت که در هدفش موفق بوده و محبوبیت زیادی هم دارد.

VeryWell Mind

این وبسایت یک منبع قابل اعتماد برای دریافت مطاللب و راهنمایی‌های مربوط به سلامت روان است. رویکرد وبسایت وری ول مایند برای ارتباط با مخاطبانش، ارتباط نزدیک و دلسوزانه‌ای است که در پست‌ها و مطالب آن مشهود است.

برای آشنایی بیشتر با سایت های انگلیسی مقالات روانشناسی، مقاله سایت مقالات روانشناسی انگلیسی را مطالعه کنید.

۱۰ سایتی که در این مقاله معرفی شد، از پربازدید‌ترین و قابل‌اعتمادترین وبسایت‌های حوزه‌ی روانشناسی در میان فارسی زبانان و کل جهان است. درست است که احتمالا در روانشناسی متخصص نیستیم اما ایین حوزه با زندگی روزانه‌ی ما در ارتباط است. باید مهارت‌های لازم برای تعامل و مدیریت و آگاهی کافی از شرایطی که در آن قرار داریم پیدا کنیم. یکی از کارهایی که می‌توانیم در این راستا انجام دهیم، مطالعه‌ی منابعی مثل منابع بالاست. سایت‌های معتبر مقالات روانشناسی همیشه و در هر جایی در دسترس ماست و می‌توانیم با اختصاص دادن زمانی محدود به مطالعه‌ی مقالات آن روز به روز دانش خود را گسترش دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *